onsdag 4 maj 2011

Gotland från co-driverögon

så var det dags för att åka rally på Gotland. Tro det eller ej men de var faktiskt första gången som jag åkte rally på Gotland. Alla hade nog varit där utom jag.
Jag packade i shorts och linnen,men fy attan så kallt och ruggigt det var. Jag höll på att frysa ihjäl men tack och lova så har jag en snäll chaufför som lånade ut sin mössa...... och nu vet jag inte vart den tagit vägen tyvärr... men så är det när man lånar ut saker till mig..... jag får kanske köpa ny åt kapten Davidsson.


Här ser ni Davidsson före start och han hade den där "busiga" blicken och jag började ana att här blir det åka av.... och det blev det mellan stock och sten.....4e tid i klassen på SS 1, Langs Hage.
Vi ställde in bilen för nattvila och begav oss till huset för lite kvällsfika och lite sömn.

SS 2 på morgonen var Tofta skjutfält.....2,8 mil med 41 vägbyten..... en raksträcka på 1250 m med chickan och raksträck på 350 m. Då hann jag faktiskt se mig om lite och titta på det Gotländska landskapet.......soligt och fint och varmt i bilen.

Sedan for vi vidare norrut på ön till SS 3, Hejnum.....Återigen full fart i skogen..... och hoppsan där skulle vi ha svängt vänster, inga banderoller så vi for förbi i en hissnande fart... vi fick backa tillbaka, Erik sade några väl valda ord som jag inte ska citera. Detta medförde att vi tappade tid....trist.

SS 4, folkracebanan och Erik skulle "köra in tid"..... men tyvärr så blev det tvärt om... full fart i en H5 upp på asfalt H1 genom bom......där gjorde vi en snygg liten piruett, vi hade fått minst 10 poäng om det varit konståkning......tyvärr lade vi allt för många sekunder där och inga extrapoäng fick vi heller..... den här gången var det dödstyst i bilen... ingen kommentar från Erik...

SS 5 Visborg här fungerade det bra med både körning och noter. Nu var det dags för service innan dagens sista sträcka, återigen Tofta skjutfält 2,8 mil i djupa spår och damm. Sträckan avlöpte utan några större problem, tyvärr så försämrade vi tiden men vi kom till mål med ett acceptabelt resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar