söndag 20 mars 2011

SM Fäviken

Ja då var det dags att summera lite från andra SM tävlingen. Fredagen började med en knixig sträcka ute på Åresjön sedan 2 riktiga sträckor innan nattvilan. Gjorde om lite i bak på bilen efter Svenska och hann/orkade bara göra en liten test hemma på vägen p.g.a lunginflammation. Det kändes bra den biten jag åkte då men de första 2 sträckorna var en katastrof bilen ville inte som mig och jag fick verkligen kämpa mig igenom dessa. På servicen innan ss3 så justerade Micke om fjädringen i bak och bilen blev otroligt mycket bättre på ss3 men då fick jag ta ner 3-4 ggr då det låg bilar på tak och stod i diket. Men känslan hade börjat kommit och nu var det bara att fortsätta lördagen på samma känsla i bilen som vi avslutade fredagen. Lördagen rullade på utan några större problem. Var bara orken som sa ifrån efter ungefär 1 mil in på sträckorna. Lungkapaciteten var inte på topp. Sista sträckan på 2,5 mil så var vi 10a 13 sek från 9e platsen och på 2,5 mil så kunde det gå att köra ikapp så vi startade i ett högt tempo och känslan var att nu stämmer allt och det går fort men så när det var 10-12 km kvar så fanns det ingen ork kvar och koncentrationen föll. Vi slutade iallafall på en 10e plats och jag är nöjd för vi var inte allt för långt efter nu. Jo topp 5 var det en bit upp till men det är bara ta nya tag nu när det blir grus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar